Er wordt geen vaste persoonlijke assistent toegewezen. In plaats daarvan staat een ervaren team voor u klaar om u telefonisch of per e-mail te helpen. Dit zorgt ervoor dat u altijd snel en deskundig wordt bijgestaan. De service wordt aangeboden van maandag tot en met vrijdag van 8:30-18:00. Na sluitingstijd wordt u automatisch doorverbonden met de Platinum Service Lijn. Houd er rekening mee dat verzoeken en vragen per mail alleen tijdens onze openingstijden worden afgehandeld.
De service richt zich uitsluitend op vluchtgerelateerde vragen en vragen aangaande uw Flying Blue profiel.
Wij raden u altijd aan om tickets op andere airlines direct bij de airline of via de reisagent te boeken. KLM mag op andere airlines niet alle tariefsoorten afgeven, waardoor wij u niet het beste tarief kunnen aanbieden. Voor reward tickets gelden andere regels.
Zolang het gaat om KLM-, Air France- of Delta-vluchten, bieden wij volledige ondersteuning, ongeacht de bestemming. Met uitzondering van bluebiz-gerelateerde vragen.
Om in aanmerking te komen voor de service van KLM Personal Assistance, dient u binnen uw Platinum-kwalificatieperiode 400 UXP (Ultimate Experience Points) te sparen. UXP die u boven deze drempel heeft gespaard, neemt u mee naar uw volgende Personal Assistance-kwalificatieperiode. U mag maximaal 400 UXP meenemen. Dit noemen we het Personal Assistance-surplus.
Indien u in het servicejaar uit Nederland verhuist, vervalt de service van KLM Personal Assistance. Gedurende het servicejaar kunt u echter wel gebruik blijven maken van de diensten.
Het verschil kan zitten in de periode waarin u UXP spaart voor de Ultimate-status of de Personal Assistance service. De UXP zijn hetzelfde.
Het is belangrijk om te weten dat de serviceperiode van Personal Assistance één maand later start dan de PLC-periode en wordt gegeven voor een periode van 12 maanden.
KLM Personal Assistance is op werkdagen geopend van 8.30 uur tot 18.00 uur. Na 18.00 uur wordt het telefoonnummer automatisch doorgeschakeld naar de Platinum Servicelijn. Let op: e-mails worden alleen behandeld gedurende de openingstijden van KLM Personal Assistance. Heeft u dringende vragen of hulp nodig buiten de openingstijden, dan kunt u bellen met 020-5459755.